Nazorgscan dit zegt de AFM

Wat zegt de AFM (Autoriteit Financiële Markten) over Nazorg?

nazorgscan AFM

Volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft een adviseur ook een wettelijke zorgplicht na het afsluiten van een financieel product. Deze nazorg is in de wet vastgelegd, maar inhoudelijke eisen ontbreken. Deze zogenaamde open norm zorgt voor veel onduidelijkheid.

Met onze Nazorgscan monitor je op een eenvoudige manier of er wijzigingen zijn geweest in de persoonlijke situatie van je klant. Een wijziging kan er immers voor zorgen dat het advies aangepast moet worden.

AFM Nazorgscan

" Wanneer u in een product hebt bemiddeld voor een klant, heeft u tijdens de looptijd van het product een doorlopende zorgplicht die voortvloeit uit de Wft ('Wft-zorgplicht'). "

AFM
via AFM.nl
Nazorgscan AFM

" Met de Nazorgscan informeer je elk jaar proactief naar gewijzigde omstandigheden van al je klanten. Hierbij maken wij een taak voor je aan als je actie moet ondernemen. "

Mischa Diender
initiatiefnemer Nazorgscan
De nazorgscan is een daverend succes. Klanten zijn erg tevreden.
"Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Tussentijdse wijzigingen bij een klant kunnen enorme gevolgen hebben voor bestaande producten. Denk daarbij aan klanten die voor zichzelf beginnen, een gezinsuitbreiding, een verbouwing of plannen om te gaan verhuizen. Om op de hoogte te blijven van de veranderingen bij onze relaties hebben wij de nazorgscan ingezet. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde. Veel relaties geven wijzigen door. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd. Wij zijn super blij met deze nieuwe dienst."
leen winter contaqt
Leen Winter
Winter Financiële Diensten

Benieuwd hoe het werkt? Bekijk de video

 
Volledig kant-en-klaar

Installeer deze scans binnen 2 minuten

We voegen continue nieuwe scans toe. Wil je niets missen? Meld je dan vandaag nog aan en ontvang ook alle toekomstige nieuwe scans automatisch. De scans met het groene CFD-logo zijn ontwikkeld in samenwerking met brancheorganisatie CFD en zijn beschikbaar voor alle intermediairs in Nederland.

Allemaal (
)
Particulier (
)
Zakelijk (
)
Hypotheken (
)
Verzekeringen (
)
CFD (
)

Meest gestelde vragen

Allemaal
Abonnement
Vragenlijsten
CFD
Betaal ik per scan?
Nee. Je mag van elke vragenlijst gebruik maken die je wilt. Dat zit gewoon bij het maandtarief inbegrepen.
Hoeveel kost het?
Je betaalt 29,- per maand. Hierbij mag je gebruik maken van alle vragenlijsten die er in zitten én kun je zelf je eigen vragenlijsten toevoegen.
Kan ik zelf scans maken?
Ja, dat kan. Je kunt zelf je eigen vragenlijsten toevoegen. We hebben hier een handleiding voor beschikbaar. Vind je dit lastig? Voor 69,- zetten wij jouw maatwerk vragenlijst er voor je in.
Hanteren jullie een opzegtermijn?
Nee. Je bent vrij om de software zo lang te gebruiken als je wilt. Maak je er geen gebruik meer van? Dan kun je op ieder gewenst moment opzeggen.
Ik ben geen CFD lid, kan ik deze scans dan wel gebruiken?
Ja dat mag. Het basispakket met de huidige 9 scans zijn voor alle intermediairs beschikbaar.

Echter...

Het ontwikkelen van deze scans kost veel tijd, energie en geld. Dat kan de CFD alleen doen dankzij donateurs. Wij nodigen je dan ook van harte uit om eens op de website van de stichting CFD te kijken.

Vanaf 2019 voegen we nog meer scans toe voor de ultieme nazorgervaring. Een aantal van die nieuwe scans zijn exclusief beschikbaar voor CFD-leden, die daardoor een extra voordeel genieten.
Hoe voeg ik mijn klanten toe?
Heel eenvoudig! Je kunt klanten 1 voor 1 een uitnodiging sturen of je importeert een excel bestand met al je klanten.
Kan ik een voorbeeld zien?
Ja. Meerdere zelfs. Hierboven vind je een overzicht van een aantal voorbeeld scans die er al in zitten. Ook kun je de video bekijken voor een uitleg van het systeem.
Kan ik aanpassingen doen?
Uiteraard. Je kunt zelf de vragen en/of begeleidende e-mails aanpassen.

Dossier vorming

Elke stap vastgelegd

Elke stap wordt vastgelegd in het dossier. Van data voor de e-mail uitnodiging en reminders tot en met de antwoorden die je klant heeft gegeven.

Dit alles kun je 24/7 online raadplegen of je download een PDF voor je eigen dossier.

Nazorg vastleggen

Actie = taak

Analyse antwoorden

Alle vragenlijsten worden geanalyseerd. Zo hoef je pas in actie te komen op het moment dat er ook actie benodigd is. Wij maken een taak aan en sturen je een mail.

Bijvoorbeeld als je klant een baby heeft gekregen. Dit kan aanleiding zijn om het gegeven advies te herzien.

Nazorgscan taak

Ideaal voor service abonnementen!

Toegevoegde waarde

De Nazorgscan wordt vaak gebruikt als onderdeel van een service abonnement.

Doordat je klant regelmatig iets van je hoort lever je direct toegevoegde waarde.

nazorgscan serviceabonnement
Maandelijks opzegbaar

We hanteren geen opzegtermijn. Je kunt de software dus veilig uitproberen.

Inclusief helpdesk

Je krijgt toegang tot uitgebreide support artikelen en een online helpdesk.

Onbeperkte vragenlijsten

Je maakt een onbeperkt aantal vragenlijsten met onze software. Daarnaast mag je maandelijks 1.000 vragenlijsten naar klanten sturen. Heb je meer nodig? klik dan hier.

€ 29

per maand

Hierbij mag je gebruik maken van alle vragenlijsten die er in zitten én kun je zelf je eigen vragenlijsten toevoegen.

Daarnaast betaal je nog éénmalig 95,- opstartkosten. Hiervoor richten wij je account in en helpen je persoonlijk op weg.

Ja, ik meld mij aan!
nazorgscan
Contact opnemen
Vragen? mail ons:
support@nazorgscan.nl
of bekijk de support pagina.
Over ons

Wij hebben ruim 15 jaar in de financiële branche gewerkt. We weten dus waar jij in de praktijk tegen aan loopt. Met onze software oplossingen helpen we financieel adviseurs.

Nazorgscan is powered by Contaqt. Alle tarieven zijn exclusief BTW.